Veelgestelde vragen

Heb ik een verwijzing nodig voor het maken van een afspraak voor fysiotherapie?

Een verwijzing is meestal niet nodig. Tijdens de eerste afspraak wordt er een uitgebreide screening, intake en onderzoek gedaan. Mocht hieruit komen dat het verstandig is om verder te onderzoeken waar uw klachten vandaan komen, dan verwijzen wij u terug naar de huisarts. Wij sturen dan onze bevindingen naar uw huisarts. Hiervoor hebben wij dan uw toestemming wel voor nodig, mocht u hiertegen bewaar hebben dan horen wij dit graag van u.

Zie lijst gecontracteerd/on gecontracteerde zorgverzekeraars.

Dit hangt af van uw klacht. Iedere fysiotherapeut heeft zijn eigen specialisaties, twijfelt u bij wie u het beste een afspraak kunt inplannen? Overleg dan even met onze telefoniste.

Ja, neem deze mee bij de eerste afspraak. Op de verwijzing staat vaak waardevolle informatie die nodig zijn om de juiste behandelwijze te kiezen.

Bij beide praktijken is voldoende parkeergelegenheid. Houdt er wel rekening mee dat parkeren bij locatie Oosterhamrikkade niet altijd gratis is.

Inhoud wissel

Ja, voor de deur zijn 2 (minder-) validen parkeerplaatsen. Naast de ingang is een opgang voor (minder-) validen. De deuren in de praktijk zijn breder, waardoor u ook met een rolstoel, scootmobiel of rollator veilig naar binnen kunt komen.

Onderdeel van de (meeste) behandelingen is oefenen, wij hebben een oefenzaal om deze oefeningen aan u uit te leggen.

Dit verschilt, voor de eerste afspraak reserveren we altijd 60 minuten. Zodat we ruim de tijd voor u hebben. Het eerste deel van deze afspraak is de screening, intake, onderzoek en bespreken behandelplan. Tijdens het tweede deel wordt de behandeling direct gestart en wordt uw dossier aangemaakt. 

Het voordeel daarvan is dat u niet hoeft terug te komen voor de eerste behandeling. Voor de eerste afspraak worden dan ook 2 tarieven in rekening gebracht. De intake en de behandeling, en dan zit er nog een verschil tussen het tarief van reguliere fysiotherapie en manuele therapie. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan gerust contact op met onze telefoniste, zij kan u hierover meer vertellen.

Bij de eerste afspraak vragen we u altijd even een zorgpas en identiteit bewijs mee te nemen. We moeten uw gegevens registreren in ons systeem om bij de zorgverzekering te mogen declareren.

Een handdoek meenemen is niet nodig. Deze hebben wij zelf.

Nee, als uw gegevens wijzigen moet u dat zelf aan ons doorgeven.

Ja en nee. Wij zijn geen sportschool. Maar we bieden wel oefentherapie onder begeleiding van een fysiotherapeut aan op vaste tijden en in vaste groepen.

Als u geen klachten heeft en alleen komt voor een massage dan kan dit niet. Dit valt niet onder de vergoeding van de zorgverzekering.

Het woord zegt het al een beetje, behandeling met een droge naald. Dit kan een onderdeel zijn van de behandeling. U krijgt hier meer uitleg over tijdens de afspraak. Niet alle fysiotherapeuten werken hiermee. Tijdens de eerste afspraak wordt besproken of dit een geschikte behandelmethode is voor uw klachten. 

Soms kan dit al op dezelfde dag. Meestal kunt u al binnen 3 werkdagen bij ons terecht.

Ja, wij zijn er ook op zaterdagochtend. 

U kunt direct betalen per pin. We kunnen u ook een factuur sturen. De facturen versturen we altijd aan het begin van de maand. De facturen worden digitaal naar u verzonden via fysiofactuur.nl. Dit is een beveiligde omgeving waarin we de factuur voor u klaarzetten. Na inloggen kunt u dan ook betalen via IDEAL, mocht u dit willen.

Bel ons
Route