Heupklachten

Heeft u regelmatig last van de lies of bilregio? Wordt u beperkt tijdens uw dagelijkse bezigheden, werk of sport? Heupklachten kunnen erg vervelend zijn, gelukkig zijn ze meestal goed te behandelen!

Diagnose bij heupklachten

Heel belangrijk is een goede diagnose. Tijdens de intake neemt uw fysiotherapeut uitgebreid de tijd om met u te bespreken hoe uw klachten zijn ontstaan, hoelang u al last heeft en welke activiteiten of bewegingen de klachten uitlokken. Daarna volgt er een lichamelijk onderzoek, uw fysiotherapeut beoordeelt uw heup, knie, SI en lage rug. Er wordt gekeken naar de gewrichten zelf en naar de spierfunctie.

Wanneer duidelijk is geworden waar uw klachten vandaan komen en waar ze mee samen hangen stelt uw therapeut samen met u een behandelplan op. Hierbij wordt uitgegaan van uw individuele mogelijkheden en wensen.

Behandeling bij heupklachten

De behandeling bij Fysiotherapie Noorderbad bestaat altijd uit een combinatie van manuele technieken en speciaal voor u geselecteerde oefeningen in combinatie met een thuisoefenprogramma. Hierbij maken wij gebruik van een ehealth programma: Physitrack

Belangrijke adviezen heupklachten

• blijf in beweging maar vermijd pijnuitlokkende activiteiten gedurende 3-8 weken